Schopnosti a specializace

Wingardium je textové RPG, které se hraje prostřednictvím příspěvků na fóru. Protože ovšem jeho autoři mají rádi hry na hrdiny (jako jsou Dragons and Dungeons nebo Call of Cthulhu), nemůže se Wingardium obejít bez aspektu budování schopností postav a trošky té zákeřné náhody ve formě házení virtuálních kostek :).

Schopnosti, specializace a kostky jsou ale úplně volitelná část hry. Svou první postavu si můžeš vytvořit i bez nich a buď si je do herního profilu časem doplníš, anebo můžeš celou dobu hrát čistě formou roleplaye. Je na tobě, která varianta ti víc sedí – jediné omezení je, že některé vypravěčem vedené hry (dobrodružství) jsou stavěné pouze pro postavy s vyplněnými schopnostmi. Volnou hru si ale užiješ naplno i bez nich.

Schopnosti


Schopnosti jsou oblasti, ve kterých se postava rozvíjí a které jí pomáhají úspěšně řešit různé herní situace. Základní schopnosti postav na Wingardiu jsou magické nadání a fyzička.

Magické nadání určuje, jak si postava umí poradit s kouzlením a obecně se vším, co se magie týče.

Fyzička značí, jak je postava odolná a zdatná po fyzické stránce. Počet bodů ve fyzičce se také rovná „životům“ postavy – tedy tomu, kolik bodů zranění může postava dostat, než je vyřazená ze souboje nebo magického duelu.

Každá postava může mít v jednotlivých schopnostech 1-24 bodů. Čím více bodů, tím je v dané disciplíně postava lepší a tím více kostek má k dispozici v dobrodružstvích.

První body pro rozdělení mezi magii a fyzičku dostaneš už při registraci, a to podle věku postavy. Za každých 10 herních příspěvků si pak můžeš přidat další 1 bod do jedné ze schopností nebo specializací (o specializacích se dočteš více níže).

Zobrazit body podle ročníku a počty kostek

Obě tabulky najdeš znovu také v sekci Návod pro psaní postavy přímo na fóru.

Věk postavy při registraciBody schopností k rozdělení
1. ročník8
2. ročník9
3. ročník10
4. ročník11
5. ročník12
6. ročník14
7. ročník16
Dospělý18
Příklad: Petr si vytváří novou postavu studenta 6. ročníku. Do začátku má tedy k dispozici 14 bodů schopností. 8 bodů si vloží do magického nadání a 6 do fyzičky.
Hodnota schopnostiPočet šestistěnných kostek k dispozici
1 – 61
7 – 122
13 – 183
19 + 4
Příklad: Petrova postava má 8 bodů v magickém nadání a 6 ve fyzičce. V dobrodružství si tedy na výzvy magického charakteru hází dvěma kostkami, na fyzické překážky si háže jednou kostkou.

Specializace


Specializace jsou různé obory magie, kterým se kouzelníci věnují. Patří sem útočná magie, obranná magie, každodenní magie, přeměňování a alchymie (lektvary). Každá specializace má 3 úrovně (s výjimkou útočné magie, která má 4). Na každé úrovni se tvá postava naučí nová kouzla/lektvary.

Přehled všech kouzel a lektvarů na jednotlivých úrovních najdeš na tomto odkazu.

Do začátku si můžeš odemčít jednu až tři specializace na první úrovni podle věku tvé postavy.*

Za každých 10 herních příspěvků si pak můžeš přidat další 1 bod do jedné ze specializací nebo schopností.

Zobrazit body specializace pro nové postavy

Tabulku najdeš znovu také v sekci Návod pro psaní postavy přímo na fóru.

Věk postavy při registraciPočet specializací
1. – 4.1
5. – 7.2
Dospělý3
Příklad: Petrova postava je šesťák. Při registraci si tak může vybrat dvě specializace na úrovni 1. Petr si vybere útočnou magii a alchymii. Tím se jeho postavě odemčou kouzla a lektvary na první úrovni těchto specializací, jako je Incendio nebo Protijed na běžné jedy. Tyto kouzla a lektvary teď může Petrova postava používat v dobrodružstvích.

* Místo jedné specializace je také možné si při registraci vybrat speciální původ/schopnost: víla/polovíla, vlkodlak, upír/poloupír, poloobr, poloskřet, poloskřítek, metamorfomág, hadí jazyk.